26 Ağustos 2018 Pazar

AMADEUS - ORIGINAL SOUNDTRACK RECORDING


Sahafların raflarında derinlere daldıkça inanılmaz güzel koleksiyon parçaları denk geliyor. Amadeus filmi bildiğiniz üzere Wolfgang Amadeus Mozart'ın hayat hikayesini anlatıyor ve bu film ödüllere boğulmuş muhteşem bir yapıttır. Filmin DVD sürümü koleksiyonumda yer alalı uzun seneler oldu ama soundtrack CD'sine hiç rastlamamıştım çünkü hayat bana farklı bir sürpriz hazırlıyordu. Güzel ve güneşli bir hafta sonunda tozlu raflar bana harika bir hediye verdi. Filmin özel baskı iki kasetlik setten oluşan film müzikleri, hiç karşılaşmayı beklemediğim bir şeydi. Aslında böyle bir setin varlığından da haberim olmamıştı. Böylesine temiz durumda olan bir kopyaya ulaşmış olmakta ayrı bir keyif. Internet üzerinde bir koleksiyon arşivleme sayfası olan discogs üzerinde araştırdığımda bu sürümün kaydedilmediğini gördüm. Çok fazla detay içerdiğinden ben de kaydetmeye üşendim desem yeridir. Baskı nadir midir bilemiyorum ama çok keyifli ve özenli bir çalışma olduğu şüphe götürmez. 

Amadeus, filmiyle fenomen olduğu kadar film müzikleriyle de koleksiyoncuların gönlünde taht kurdu. Albüm LP, CD ve Kaset olarak bir çok ülkede defalarca basıldı. Bir gün denk gelirsem CD sürümünü de alırım diye düşünüyorum ama bu beyaz renkli çift kasetten oluşan set koleksiyonuma dahil olduğu için gerçekten de mutlu oldum. Şimdi yağmurlu günlerde araba yolculuğu yaparken kasetin o yumuşak analog sesiyle Amadeus'un tadını çıkartma zamanıdır malum sanatçı tüm dünyadaki müzik sevenlerin gönlünde taht kurmuş, zamansız dünyayı terk eden benzersiz bir yetenektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder