10 Kasım 2015 Salı

DEATH OATH - PERNICIOUS CONJURE


Sanırım 1998 yaz ayları olmalı. Bir arkadaşımı ziyaret etmek ve biraz da uzaklaşmak için Antalya'ya gitmiştim. Çok dinlendirici ve keyifli bir hafta olmuştu. O zaman ismini hatırlamadığım bir müzik mağazanın reyonlarında rastlamıştım bu kasete. Kapağı hiç şüphesiz çok çekiciydi. Türk grubu olduğunu öğrenince daha da çok merak ettim. Kayserili olduklarını öğrendiğimde çok şaşırmış bir o kadar da sevinmiştim. Demek ki Türkiye'nin her yanında benim gibi insanlar vardı. Yalnız değildim. Kaseti aldım ve jelatinini açıp her daim yanımda bulundurduğum taşınabilir kaset çalarıma koydum. Ecnebiler 'Walkman' diyor ya, işte o makine. Sonra da arkadaşımla beraber bisikletlere atlayıp evin yolunu tuttuk. Yol boyunca yüzüme vuran ılık rüzgarın ve büyüleyici ama bir o kadar da karanlı melodilerle dolu müziğin tadını çıkarttım. Ülkemde böylesine ruhu olan bir kayıt yapılmış olmasından çok etkilenmiştim. Hala da keyifle dinliyorum. Kaset ile ilgili en çok merak ettiğim detay, kapak resminin nereden alınmış olduğuydu zira fazlasıyla ilgili olduğum fantastik kurgu ögelerle dolu etkileyici bir kapaktı bu.

Yıllar sonra internet üzerinde arkadaşlarımızla kurduğumuz Çılgın Koleksiyoncular Grubunda üstat Çağlan Tekil, kapaktaki logonun ters basıldığını söyleyince çok şaşırmışım. İnanılmaz bir şekilde hiç fark etmemiştim. Bu durum kaseti hatalı baskı sınıfına sokar ve daha değerli kılar mı bilemiyorum. Aslında öyle yada böyle objelere değerini biz kendimiz veriyoruz. Yine de grup üyelerinin çok özen gösterdiğini ve yayınlanmasından büyük mutluluk duyduklarını tahmin ettiğim kasetlerinde böyle bir hatanın yapılması üzücü. Albüme bir daha aynı kapak ile aynı firmadan ikinci bir baskı yapılmadı ancak Türk heavy metal dinleyicisinin fazlasıyla ilgisini çekmiş olsalar gerek, Zihni Müzik daha sonra farklı bir kapak ve üç boyutlu olarak yenilenmiş logosuyla tekrar bastı albümü. İkinci baskısındaki kapakta kara kayaların arasından akan kızıl bir deniz veya lav çukuru gibi görünen kadim bir mekan tasvir edilmişti. En az ilki kadar büyüleyici olan bu kapakla yayınlanan ikinci baskı da çok ilgi gördü. Şimdilerde sadece çılgın koleksiyoncuların kütüphanelerinde yer alan bu kayıtlar için yakın çevremden aldığım güzel haberler de yok değil. Bu yazıyı yazdığım 2015 yılında, albümün CD sürüm olarak basılması da konuşuluyor. Bu da albümün sadece benim tarafımdan değil büyük bir camia tarafından büyüleyici bulunduğu anlamına geliyor. Ülkemizin topraklarından böylesine iyi bir grup doğduğu için gurur duymalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder