26 Eylül 2016 Pazartesi

ATHENA - HORROR DIMENSIONS


1991 yılı müzik açısından benim için çok özel bir yıldır zira heavy metal hazinesini keşfimin ikinci yılıdır ve şansıma bir çok özel eser de bu dönemde piyasaya sürülmüştür. Onlardan birisi de İstanbullu thrash metal grubu Athena'nın Horror Dimensions demosudur. Bu demoyu özel yapan bir çok yanı var. Bunlardan ilki Türkiye'de basılan ilk ofset renkli baskı kapaklı demo olmasıdır. Bunun yanında canlı kaydedilmiş çiğ sesliği ile dinlemesi müthiş keyifli bir thrash metal eseridir. Piyasaya sürüldüğünde Blue Jean dergisinde haber olduğunu görmüş ve çok heyecanlanmıştım. Kadıköy Akmar pasajına gitmek için on dakikada bir bahane kollayan ben, metal gruplarının yamaları ile dolu kot ceketimi sırtıma geçirdiğim gibi bu demoyu almak üzere yola çıkmıştım. 

Kaseti alır almaz walkman'e atıp geri dönüş yolunda dinlemeye başladığımı hatırlıyorum. Yağmur sesleri içinde çalan çanlar ile başlayan demo, daha müzik girmeden beni benden almıştı çünkü hem yağmur hem de çan sesleri, beni hep büyüleyen etkenler olmuştur. Peşinden giren çiğ riff resmen uçuşa geçmeme sebep olmuştu. Bir elektro gitar edindiğimde çalmak için ilk yeltendiğim riff, bu demonun ilk şarkısının giriş riff bölümüydü. Sonraki dönemde hep bir thrash grubu kurmayı ve bu şarkıyı cover olarak çalmayı hayal etmiştim ama evde yüzlerce defa kendi kendime çalmamın dışında aktif bir çalışmaya imza atamadım. Bir yandan da içinde şarkı sözleri yazılmamış demonun şarkı sözlerini nereden bulacağım hep aklımda bir soru işareti olarak kalmıştır. 

İlerideki dönemde önce punk sonra ska-punk tarzında müzik icra etmeye başlayan ve başlangıcında belirlediği yoldan oldukça uzaklaşmasına rağmen başarı merdivenlerini sağlam adımlarla tırmanan Athena, yaptığı hamlelerle her zaman hayranlığımı kazanmıştır. Bana soracak olsalardı şüphesiz dramatik ve melankolik bir şekilde Horror Dimensions'u takip eden eserler icra etmelerini dilerdim. Müziği meslek olarak edinen bireylerin Türkiye'de thrash metal çalarak yükselmesi ne kadar gerçeklik payı taşır bilinmez tabi. Bu yüzden ben onları yıllar sonra bir yanda Eurovision'da Türkiye'yi temsil ederken gururla ve gülümseyerek izledim, bir yandan da yoluna thrash metal ile devam etmiş bir Athena'nın ne kadar müthiş olacağı düşüncesini aklımdan geçirdim. 

Horror Dimensions, ilk baskısına olan yoğun ilgiden sonra sanırım bir kaç baskı daha yapıldı ama hatırladığım kadarıyla en özenli kopyalar ilk baskısında yapılmıştı. Bu tarz müziğe üst seviyede aç olduğum gençlik dönemimde yayınlandığı için kendimi şanslı saydığımı da söylemeliyim. 

2 yorum:

  1. Bu kaseti aradım her yerde ama hiç kimse satmıyor. Çok şanslısın gerkeçten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asya, işin sırrı doğru yerde doğru zamanda olmak. :) Yayınlandığı zaman lise sonuncu sınıfa giden Kadıköylü bir metalci olmak büyük bir avantajdı. ;)

      Sil