27 Eylül 2016 Salı

A-HA - MEMORIAL BEACH


Müzik kariyerine 1982 yılında başlayan ve bu yazıyı yazdığım 2016 yılında hala aktif müzik yapan bir pop/rock grubu şüphesiz saygıyı hak ediyordur. Hatta ilk dönemlerini sadece pop olarak nitelendirebileceğimiz bir grup için çok başarılı bir istikrar olduğunu söylemeliyiz. Bu yazımızda değerlendirmeye alacağımız kasetleri, kariyerlerinin orta döneminde yani 1993'de yayınlanmıştı. Bunu tarihe göre değil de albüm sayısına göre değerlendirmeye aldığımı belirtmeliyim. Hatta bu albümü önemli yapan en önemli özelliği, grubun ilk döneminin son albümü olmasıdır. Bundan sonra 2000 yılına kadar aktif olarak bir kayıtları bulunmayan grubun en sevdiğim albümü olduğunu belirtmek isterim zira 1993 yılında üniversiteye yeni başlamıştım ve bu albüm, o dönemde içinde bulunduğum melankolik ruh halini en iyi şekilde yansıtıyordu. Özellikle Angel şarkısına çekilmiş olan videosu ile adeta büyülenmiştim. Sonu da kötü bitmeyen bir video olsaydı iyiydi ama her şey istediğimiz gibi olmuyor hayatta. 

Albüme adını veren Memorial Beach isimli parça, kesinlikle bir mihenk taşı gibi ama nedense o zaman Move the Memphis şarkısı albümün favori parçası olarak lanse edilmişti. Bu kaset walkmanimde herhalde yüz bin defa filan dönmüştür. Sonradan sevdiğim bir ağabeyim bana Jelatini bile açılmamış başka bir kopyasını hediye etti ve onu da sonsuza dek saklamak üzere koleksiyonuma dahil ettim. Albümün CD sürümünü de Taksim'de bir müzik mağazasındaki ucuzluk sepetinden inanılmaz fiyata satın aldığımı hatırlıyorum. O da muhtemelen doksanlı yılların ortasında bir zaman olsa gerek. Geçen bunca zamandan sonra hala keyifle dinlediğimi özellikle de sonbahar döneminde vazgeçilmezlerim arasında olduğunu not olarak düşelim. Cold as stone parçası, sonbaharın serin rüzgarlarında sahil yürüyüşüne çıkıldığı zaman dinlemek için ideal. Artık siz dinleyin mp3 walkmande ben dinleyeyim kaset walkmande. Her türlü bu albüm insanın içine huzurlu bir melodi şelalesi gibi akıyor. Bir zaman koleksiyon setimi tamamlamak için plak sürümünün de peşine düşmüştüm ama pek de şansımız zorlamadım. Bir gün denk gelirse plağına da sahip olmak isterim. Memorial Beach, sonbaharın kızıl yaprakları dökülürken dinlemek için yazılmış kusursuz bir albüm olarak zihnimde yer etmeyi başardı. Fotoğrafta gördüğünüz kaseti de şüphesiz koleksiyonumdaki en değer verdiğim parçalardan birisi. 


1 yorum:

  1. Koleksiyonerler benim gözümde çok değerli insanlardır. Koleksiyoncu, koleksiyon yaparak geçmişten gelen şeyleri gelecek nesillere miras olarak iletilmesini sağlayan kişidir. Bu yüzden ben koleksiyonerleri miras bırakan murislere ve mirası ileten miras avukatı kişilere benzetiyorum. Miras bırakanlar bizi nasıl mirasları ile zenginleştiriyorlarsa koleksiyonerler de bizim hayatımızı koleksiyonları ile zenginleştiriyorlar.

    YanıtlaSil