27 Ekim 2015 Salı

THRASH THE WALL


1990 yılında Güneş Plakçılık tarafından yayınlanan bu kaset, bu yazıyı yazdığım 2015 yılında şüphesiz nadir sıfatını aldı. Çılgın bir takım koleksiyoncuların elinde bazı korunmuş temiz kopyalar olduğunu biliyorum ama yine de bu durum çok nadir olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Öyle ki bu toplama albümün orijinal baskı CD ve LP sürümlerini bulmakta güçleşti. Özellikle LP sürümünü hiç görmedim desem yeridir. Tabi bu sözüm Amerika baskısı için geçerli. Bazı açık arttırma sitelerinde Kore baskı plağını görmüşlüğüm var. Kaseti yayınlandığı yıl satın alan bir arkadaşım bana hediye etmişti. O zaman değerini bilememiş olsa gerek veya da umursamamış olsa gerek, hiç düşünmeden hediye etmişti. Kendisi defalarca dinleyip sıkıldığını söylemişti. O dakikadan sonra kasetin yıpranma süreci sona erdi ve koleksiyonum içinde bu güne kadar zamandan etkilenmeksizin 2015 yılını gördü.

Efendim toplama bir albüm olan bu kaset içerisinde dönemin en popüler gruplarından bir derleme var. İsminden de anlaşılacağı üzere Thrash Metal gruplarının ağırlıkta olduğu ama hepsi de Thrash Metal grubu olmayan ekiplerden oluşuyor albümümüz. King Diamond, Helloween, Motörhead, Rage, Running Wild, Sodom, Paradox, Annihilator, Obituary, Sepultura, Xentrix, Rochus ve Gang Green gruplarını içerisinde barındıran kasetimize 'Thrash the Wall' demek ne kadar doğru olur bilemiyorum zira Death Metal'den Heavy Metal'e her türden grup var içerisinde. Dedik ya Thrash grupları ağırlıkta diye, bu bir nebze kabul edilebilir kılıyor albümün ismini. Eskiden kaset yayınlayan firmalar, kasetin üzerindeki etiketi, albüm kapağının ana renklerine göre seçerlerdi. Estetik açıdan çok daha keyifli ürünler olurdu bunlar. Daha sonrasında albüm ismini ve bilgileri doğrudan kasetin üzerine basmaya başladılar ve bu güzel görüntü gitti. O dönemden kalanlar da tesellimiz oldu.

1 yorum:

  1. Görünce gerçekten kalbim küt küt attı.İçindeki grupların en az yarısıyla bu kaset sayesinde tanıştım. 26 yıldır ilk defa görüyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil