17 Mart 2016 Perşembe

HOKEDUN - SUCCUMBING TO DECAY


Hep nadir kasetler üzerinde duruyoruz ama bu sefer konumuz gerçekten özel ve çok nadir bir albüm. 2010 yılında kurulan ve o günden bu güne bir demo, bir de albüm yayınlayan Hokedun hakkında konuşalım biraz. Nereden başlasam bilemiyorum. İki müzisyenden oluşan grubun çizdiği yol ve müziğindeki samimiyet öylesine etkileyici ki, böyle ürünler koleksiyonuma dahil olduğunda gerçekten çok mutlu oluyorum. 2013 yılında yayınladıkları ve yine kaset sürüm olarak piyasaya verilen 'Vanished Away in Tranquillity' demoları da dinlemesi çok keyifli bir kayıttı ancak albümde müziğin ruhundaki gücü  bir adım daha ileriye götürmüşler. Tarz olarak Black Metal kategorisine oturan fakat benim gözümde alt kategori olarak Melodic Black Metal sıfatı ile de değerlendirilebilecek bir müzikleri var. Daha ilk dinleyişte saran atmosferi ve dengeli iniş çıkışları ile dinlemeyi kolaylaştıran pasajlarla dolu kompozisyonlar, dinleyiciyi albümün kaydedildiği İngiltere'nin yağmurlu bulutlar altındaki ormanlarına götürüyor. 

Müzikte iniş çıkışlara pek önem verdiğimi beni tanıyan arkadaşlarım bilirler. Başladığı gibi sonuna kadar şehirler arası tren gibi ilerleyen ve sonunda duvara çarpmış gibi tamamlanan albümlerden pek haz etmem. Elbette bu tarz müzikte çok hızlı bölümler olur ama dinleyiciye nefes aldıracak aralıklar da bulunmalı. İşte Hokedun bunu çok iyi başarıyor. Albümün ilk baskısı sadece kaset olarak ve yüz adet basılmış. Yüz adet ne demek yahu? Daha yayınlanmadan nadir kategorisine oturdu bile. Türün meraklılarının sayısını düşündükçe bu kasete sahip olamadığı için üzülecek binlerce koleksiyoncuya üzüldüm vallahi. Efendim kasetin kabı karton kutudan yapılmış ve çok narin. İyi korunan kopyalar zamanla şüphesiz çok değerlenecektir. İçinden çıkan Hokedun logolu pin ve kart da pastanın üzerindeki iki çilek gibi. Düşünüyorum da bu kaseti en iyisi kopyalayalım, orijinal sürümü bir köşede dursun. 2016 yılının benim açımdan değerlendirildiğinde gerçekten en şık koleksiyon parçaları arasında yer alıyor. Bulabilirseniz kaçırmamanızı tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder