16 Ekim 2016 Pazar

NETHESCERIAL - DEMO 2005


Yunanlı grup Nethescerial, 2005 yılında yayınladığı demosunu, bir CD-R olarak bana ulaştırmıştı. Çok kötü bir kapak tasarımı olan demoya fazla ilgi göstermemiştim. Çok uzun süreler CD raflarında öylece durdu kaldı. Geçenlerde bir gün internet üzerinde bir sosyal medya platformunda kurduğumuz Çılgın Koleksiyoncular Grubunda bir arkadaşımız, her şeyiyle el üretimi olan kasetlerini paylaştı. Bir çok kaliteli grubunu bünyesinde bulundurduğu ve Merdümgiriz ismini verdiği distrosundaki o şık kasetleri görmelisiniz. 2016 yılında böylesine özele hitap eden sanat eserlerini gerçek müzik sevenlerle buluşturmak her yiğidin harcı değil. Evde gayet yeterli imkanlarla nasıl da ürünler ortaya koyduğunu gösteren videolarını izledikten sonra bir heves de bana geldi ki sorma gitsin. Efendim evde kasetten bol bir şey yok. Kaset kapakları için grafik tasarım desen, o da bende yeterli seviyede mevcut. Tarayıcı, kağıt kesme tahtası, kasetleri boyamak için sprey boya bilmem ne derken baktım ki helva yapmak için her malzeme var. Eh ne duruyorsun? Helva yapsana?

Öyle güçlü bir heves bastırdı ki, önce hangi grubun ne albümünü basacağım düşüncesi ile doldu taştı aklım. Peşinden Nethescerial'in demosu geldi aklıma. Kapağı gerçekten kötüydü. Acaba müzik de öyle miydi. Koydum CD'yi playera ve başladım dinlemeye. Adamlar taş gibi Black Metal çalıyorlar. Kayıt öylesine temiz ki demo demeye bin şahit lazım. Budur dedim ve işe giriştim. Demonun uzunluğuna uygun olduğu için elimdeki 46'lık kasetleri ayırmaya başladım. On tane kadar tertemiz kaset ayırdım bir kenara. Tek, tek kaydettim demoyu bu kasetlere. Kapak da kötü demiştim ya, oturdum şarkı isimlerinin birinden yola çıkarak yeni bir kapak tasarladım. Kara kalem resimlerimi paylaşmak üzere açtığım sosyal medya sayfasına koyduğum Black Candle Illustrations ismine distro ibaresi de ekleyerek işi büyüttüm. Logo zaten hazırdı. Kasetlerin hepsini nalburdan aldığım gümüş rengi sprey boya ile boyadım. Müthiş oldular. En son fotokopiye verdiğim kapakları el ile numaralandırdım. 50 kopya yayınlamaya karar vermiştim. On tanesini bitirdim. Her yere haber uçurdum. Peki grup üyeleri bu işe ne diyecekti? Yaptığım tüm hazırlıkları onlara da elektronik posta ile bildirdim. Cevap veren grup üyesi kesinlikle çalışmamı desteklediklerini ve özellikle kapak tasarımını çok beğendiklerini söyledi. Projenin de önü açıldı. İlk parti üç adet Türkiye'de Death Generation Records'a ulaştı. İkinci parti ise İngiltere'ye Merdümgiriz'e ulaşacak. Daha ilk adımda Black Candle Distro ilk ürünüyle dünya sahnesine çıktı. Yani ne yalan söyleyeyim inanılmaz eğlenceli bir hobi. Şimdi yeni gruplarla da anlaşacağım. İş ticari boyuta gelirse kahkahalarla güleceğim ama o zaman gerçekten tadından yenmeyecek. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder