8 Şubat 2017 Çarşamba

MEGADETH – PEACE SELLS BUT WHO’S BUYING?


Bu albüm için yazımı, 2017 yılı şubat ayında yazıyorum. Yani ‘Peace Sells’ albümü yayınlandıktan tam olarak otuz sene sonra yazıyorum. Dile kolay otuz sene. Doksanlı yıllarda fotoğrafta gördüğünüz kaset sürümünü koleksiyonuma dahil etmiştim. Muhtemelen 1991 yılı olmalı. Belki de 1992 de olabilir. Doğrusu o dönemde bu müziğe öylesine açtım ki ve keşfedilecek o kadar çok ruh vardı ki, hepsine yeterli zamanı ayıramıyordum. Satın aldım almasına ama ‘Peace Sells’ albümü biraz sıranın arkalarında kaldı.

Hiç şüphesiz o dönemde devlet televizyonunda gece saatlerinde yayınlanmış olan bir Megadeth özel programında, albümün açılış şarkısı olan ‘Wake up dead’ için çekilen videoyu izlediğimde büyülenmiştim. Tel örgülerden oluşan bir kafes içerisinde şarkıyı çalan grup üyeleri ve telleri zorlayıp sonunda içeri girmeyi başaran izleyiciler, hayatımda o güne kadar gördüğüm en etkileyici sahnelerden birisiydi. Programı video kasete kaydetmiştim ve herhalde bozulana kadar seyrettim. Albüme adını veren şarkı ‘Peace Sells’ için çekilen video ise çok daha büyüleyiciydi. Özellikle şarkının orta bölümünde, bağdaş kurmuş videoyu televizyondan izleyen bir çocuk vardı. Sisteme kusursuz uyumlu olduğu belli olan babası odaya dalıp kanalı değiştiriyor ve ‘Ben haberleri izlemek istiyorum’ diyordu. Çocuk ise tekrar Megadeth videosunu açıp ‘Haberler bu’ diyerek olaya son noktayı koyuyordu. O dönemde hiç bir grubun takılmadığı kadar sert ve eleştirel bir tavırdı bu. Dave Mustaine eğer Metallica’dan ayrılmamış olsa, Metallica muhtemelen bugün olduğu kadar meşhur olamazdı zira Dave grubu başka bir yola götürecekti. Dave Megadeth’i kurduğunda ondan ikinci bir Metallica bekleyenler de olmuştur şüphesiz. Oysa Dave’in aklında başka planlar vardı. Ayrılık, müzikseverlere yaramış, biri dünyanın en büyük metal grubu, diğeri de dünyanın en sivri dilli grubu olmuştu.

Dönemin ekonomik şartlarını bilemiyoruz ama Megadeth bu albüm için sadece iki video çekti. O iki video, albümü heavy metal dinleyicisinin kalbine kazımaya yetti. Benim bir diğer favorim de ‘Devils Island’ şarkısıydı. Bu şarkı adeta bir çekiç gibi dinleyicinin kafasına vuruyordu. Aslında ‘Peace Sells’ klasik Megadeth sesliğinin temellerini oluşturan tüm ögelere sahip diyebiliriz. 2017 yılında yayınlanan Dystopia albümünde bile bu etkiler hala mevcut. Elbette müzik aradan geçen otuz senenin ardından daha teknik ve oturaklı ama hala duyduğunuzda ‘İşte bu Megadeth’ diyebiliyorsunuz. Maya yine aynı maya. Bu albüm için belki de yüzlerce ayrı sürüm yayınlanmıştır. Benim için değerli olanı ilk aldığım kaset sürümü. Türkiye baskısı bir kaç defa yapılan kaset şimdilerde nadir sınıfına girdi. Zamanında alan aldı. Bazen meraklıları orada burada sıkışıp kalmış temiz kopyalara da ulaşabiliyorlar. Bu kaset adeta bir tarih ve o tarihin bir parçası olmak da benim için bir gurur.

Yazı: Cem Akyürek
Fotoğraf: Haluk Sözeri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder