17 Aralık 2015 Perşembe

BENEDICTION - TRANSCEND THE RUBICON


1993 yılı müzik açısından iyi bir yıldı. Benim için hepsinden önemlisi Protector - The Heritage albümünü yayınlamıştı. Bunun yanında bir çok özel albüm de piyasaya sürüldü tabi. Bunlardan birisi de Benediction grubunun Transcend the Rubicon albümüydü. Almanya merkezli Nuclear Blast Records'un zarf içinde gönderdiği fotokopi broşür içerisinde görmüştüm albümü. İlk vurulduğum nokta şüphesiz albümün kapağıydı. Aynı firmadan bir çok sipariş veren arkadaşıma hediye kırk beşlik plaklar gelmişti. O plakların içerisinde firmaya bağlı dört ayrı grubun şarkıları vardı. Tanıtım amacı ile piyasaya sürülen bu plaklar koleksiyoncuların da ilgisini çekiyordu. Bir tanesini de bana hediye etti arkadaşım. İçerisinde bu yazımıza konu olan albümden de bir şarkı vardı. Night Fear ismindeki bu şarkıyı çok sevmiştim. Sağlam bir Thrash Metal şarkısı gibi duruyordu. Heyecanla bir zarfın içerisine paraları sıkıştırıp albümün o dönemde sadece bin adet basılan Picture Disc plağından sipariş ettim. 

Plak geldiğinde kapak resminin katalogda görünenden çok daha etkileyici olduğunu gördüm. Hemen pikaba koyup dinlemeye başlamıştım fakat o da ne? Şarkılar kırk beşlik plakta dinlediğimden farklıydı. Özellikle Night Fear şarkısını dinlemeyi denedim ve o da gayet yavaş ilerliyordu. Sonra kırk beşlik plağın kapağını alıp inceledim. Küçücük plağı otuz üç devirde basmışlardı. Ben de kırk beşlik devirde dinlediğim için olması gerekenden farklı çalıyordu. Anlayacağınız dinleyip beğendiğim şarkı aslında benim beğendiğimden çok daha farklı bir şarkıydı. Thrash Metal yakıştırması yaptığım şarkı aslında bir Death Metal şarkısıydı. Zamanla olması gereken haline de alıştım tabi. Aradan yıllar geçti. Albümün kaseti Türkiye'de de basıldı. Satın almadım ama bir vesile ile koleksiyonuma dahil oldu. İyi ki de oldu. Şimdi arasan bulamazsın. Gerçekten bir baş yapıt. Tavsiye edilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder