7 Aralık 2015 Pazartesi

DANZIG - THRALL DEMONSWEATLIVE


İşte kadim doksanların başından kalma güzel bir kaset daha. Aslında bu kaseti hiç bir zaman satın almadım. Eski dostum Alpay Eskişehir'deki esnaf sarayından almış ve walkman içerisinde okuduğumuz güzel sanatlar fakültesine getirmişti. Kapak resmini çantasından çıkarttığında adeta büyülenmiştim. Sonraki zamanlarda, özellikle cuma akşamları Alpay'ın diğer iki kadim arkadaşımız Bekir ve Aydın ile paylaştıkları bekar evlerinde kara kalem çizimler yaparken dinlerdik bu albümü. Alpay kasetteki 'Mother' şarkısını pek bir severdi. Cuma akşamları bizim çizim gecemizdi.  Küçücük bir masanın üzerinde, masa lambasının sarı ışığı altında kara kalem fantastik kurgu çizimler yapardık. Bir taraftan kasetçalarda bu albüm döner, diğer taraftan da sohbet ederdik. Kasette şarkı söyleyen Danzig bizim için çok özel bir konumdaydı. Adam hem bizim gibi çizim yapıyor, çizgi roman çiziyor hem de grubu ile albüm kaydedip sahnede müzik yapıyordu. Rüya gibi bir şey olmalıydı. Acaba bizler de mezun olduktan sonra böyle olur muyduk? Belki de olurduk. Kapak resminin diğer bir idolümüz Simon Bisley tarafından çizilmiş olması ve onun da Danzig'in bir arkadaşı olması bizim için efsane bir olaydı. 

Alpay'dan bir süre ödünç aldım bu kaseti. Uzun zaman benim walkmanimde kırbaç yedi Eskişehir'in kadim sokaklarında yürürken. Kışın pek bir karanlık olurdu o şehirde. Bulutlar kara bir örtü gibi kentin üzerine serilirdi. Sırtımda kot ceketim, ayağımda spor ayakkabılarım, bir elimde beyaz renk kocaman çizim çantam ve kulağımda walkman ile kentin sokaklarında turlardım. Albüm bitmedi ama yol bittiyse bir tur daha gezerdim. Dünyanın sıkıntılarından uzak, tuhaf ve garip bir şekilde huzur verici günlerdi. Hayat mücadelesinin sınırına dayanmış ve fırtına öncesi son sessizliği yaşayan askerlerdik sanki. Olacakları hayal bile edemezdik. Diplomalar alınıp herkes kendi ile baş başa kaldığında ise yanımızda olmaya devam edecek en önemli dayanağımız yine müzik olacaktı. Kadim melodiler, kadim kasetlerden ruhumuza akmaya devam edecek ve bizlere de devam etme gücü verecekti. O gün geldiğinde çoktan Alpay'ın kasetini geriye iade etmiştim ve artık piyasada bu kaset bulmak mümkün değildi. İmdadıma Antalyalı çılgın bir koleksiyoncu olan doktor Cihan bey yetişti ve şimdi bu değerli parça artık benim de arşivimde mevcut ve karanlık bir dolap içerisinde zamana direnmeye devam ediyor. 

1 yorum:

  1. İşte ilk çıktığında aldığım ve hala bende duran albümlerden biri daha, danzig ve bu albüm beni hep bedenen daha sağlıklı hissetmeye ve spora yönlendirmiştir, Manowar ile beraber.

    YanıtlaSil