4 Ocak 2016 Pazartesi

TESTAMENT - THE RITUAL


12 Mayıs 1992 tarihinde piyasaya sürülen bu albümün kaseti de eş zamanlı olarak Türkiye'de yayınlanmıştı. 1992 yılı CD sürümlere sahip olmak için erken bir yıldı. En azından benim için. Öğrenci olduğum için harçlığım kaset satın almaya yetiyordu. Ayrıca evde CD çalıcı olması da lükstü o zaman. Ne acayip değil mi? Öyle ama biz yaşadık o günleri işte. Kaseti çoğunlukla olduğu gibi Bostancı tren istasyonunun hemen yanındaki kasetçilerin birinden satın almıştım. Jelatinini açıp alışıldığı üzere walkman'ime taktım. Albümün girişi çok etkileyiciydi. Derinden gelen melodiler anında sarmıştı ruhumu. Testament o dönemlerde biraz ikinci sınıf grup muamelesi görüyordu. Metallica'yı taklit ettiklerini bile söyleyenler vardı. Oysa Chuck babanın solist performansı daha saldırgan ve sert vurgular içeriyordu. Gitaristleri de Metallica gitaristlerine göre daha teknik çalıyorlardı. Özellikle 'Practise what you preach' albümündeki teknik alt yapıyı bir Metallica albümünde duyduğumuzu hiç hatırlamıyorum. 

Bu albüm, artık kendini ispatlamış ve yerini sağlamlaştırmış bir Thrash Metal grubunun ağır tempolu ve oturaklı bir albümü olarak tarihe geçecekti. Sevenleri çok sevdi. Sevmeyen hatta koleksiyonuna dahil etmeyenler de oldu. Ben sevenler arasındaydım ve yıllar sonra Atlantis Müzik'den CD sürümünü de aldım. The Ritual'ı takiben bir sene sonra grup 'Return to the apocalyptic city' konser EP'sini yayınladı ve bu EP, The Ritual'dan şarkılar içeriyordu. Bu şarkıları canlı performans olarak dinlemek, albümü bir kat daha fazla sevmeme sebep olmuştu. Sonuç olarak Testament'in en iyi albümü olmasa da seveni çok olan oturaklı bir albüm olduğunu söyleyebiliriz. Hala bulunabilir mi bu kaset bilemiyorum ama ikinci el ürün satan yerlerde denk gelebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder