19 Ağustos 2017 Cumartesi

MANOWAR - THE TRIUMPH OF STEEL


Bu albüm yayınlanmadan bir gece önce Yunanistan'da insanların müzik marketlerin kapısında sabaha kadar beklediğine dair haberler almıştık. Gerçekliği bu günün şartlarında tartışılır gibi görünse de o zamanlar yeni yayınlanmış bir albümün el ile tutulur kopyasını edinmek mühim bir konuydu zira albümü dinlemenin tek yolu onu satın almaktı. Peki neden Yunanistan? Çünkü albümün ilk şarkısı 'Achilles,Agony and Ectasy in Eight Parts' yirmi dokuz dakikalık süresiyle albümün en uzun şarkısı olmanın yanı sıra Homeros'un İlyada destanını konu alıyordu. Albümle ilgili önemli bir detay da, Kenny Earl ''Rhino'' Edwards'ın davulcu olarak grupla kaydettiği ilk albüm olmasıdır. 

Albüm Türkiye'de ilk olarak kaset sürüm olarak yayınlandı diye hatırlıyorum. 1992, Türkiye'de herkesin CD satın alabildiği bir yıl değildi. Ben Yunanlı metalciler gibi müzik marketin önünde sabaha kadar nöbet tutmadım ama yayınlandığı hafta sonu yerel müzik marketten kasetimi satın aldım. Bu albüm bir destan ile başladığından diğer albümlere göre daha düşük tempoda başlıyor. İlyada destanı iddialı bir seçim ve işlemesi kolay bir konu değil. Manowar bunun altından başarıyla kalkmış ama yaptığı albümle dinleyicilerini ikiye bölmeyi de başarmıştı. Albümü hiç sevmeyenlerin yanında taparcasına seven Manowar hayranları oluştu. Ben iki tarafta da değildim açıkçası. İlk başta biraz daha temkinli yaklaştığım şarkıları zamanla çok sevdim. İlyada destanını takip eden yedi şarkının hepsi birbirinden güzeldi ve özellikle daha sonra Rhapsody of Fire grubu tarafından da yorumlanacak olan 'The power of thy sword' ile 'Ride the dragon' benim favorilerim olacaklardı. Kapanış şarkısı olan 'Master of the wind' ise Manowar hayranları için adeta bir marş niteliğindeydi. 

Dediğim gibi kaseti yayınlanır yayınlanmaz almıştım ve bu yazıyı yazdığım 2017 yılına kadar dile kolay yirmi beş yıl fotoğraftaki haliyle sakladım. Kasetler giderek daha nadir bir kimliğe bürünürken onlara iyi bakmak bir koleksiyoncunun önemli görevi olmalı değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder